Alla inlägg den 18 maj 2013

Av Nathalie - 18 maj 2013 12:58

Som den överdrivet neurotiska människa jag är finns det ett uttryck som får mig att vilja anmäla mig som frivillig svärdsslukare på närmsta cirkus eller hoppa från västerbron med ett lakan i ren frustration. Jag hör det hela tiden, allt som oftast av människor som helt saknar ansvarstänk och förnuft. Till exempel:

 

- Oj, jag glömde din hjärtmedicin

- Oj, det brinner i köket

- Oj, jag råkade spilla sylt på din bröllopsklänning

- Oj, det var visst frätande syra i shampooflaskan

- Oj, barnen i Gambia svälter ihjäl

 

Med det gemensamma svaret: Äh det löser sig. Det ordnar sig. Det ska nog fixa sig ska du se. Här är en tanke: DET LÖSER SIG INTE! Någon måste ta tag i det hela, lägga upp en plan, organisera åtgärder. Och den personen är inte du. Det är så tröttsamt, ja rent outhärdligt, att se samma personer göra samma fel om och om igen. Och eftersom andra genast förstår att det kommer att gå åt pipan rusar de in och tar över. Ser till att det faktiskt löser sig för idioterna som ser allt från den ljusa sidan. Och sen kan de kalla sig för positiva människor medan vi andra blir negativa, tråkiga bakåtsträvare. VI ÄR TRÖTTA PÅ ATT LÖSA ERA PROBLEM! 


Ovido - Quiz & Flashcards