Alla inlägg den 27 maj 2013

Av Nathalie - 27 maj 2013 23:34

Idag har min själ lämnat min kropp. Den flyger runt och skrattar åt sin egen hydda som att det vore en främmande varelse. HAHA, titta vilken dum flicka. Se hur hon traskar runt i cirklar och tuggar på pennskaft. Och titta där, nu sitter hon fast i källarförrådet! Jag måste liksom kämpa för att inse att det i själva verket är jag som irrar runt i dimman. Det är jag som har låst fast mitt skosnöre i källardörren när nycklarna ligger i arbetsrummet. Det är jag som sitter på betonggolvet och nynnar på ”när trollmor har lagt de elva små trollen” i väntan på att någon ska befria mig. Om man bortser från att min själ har lämnat min kropp har jag haft en bra skoldag med nya frågeutmaningar från eleverna i årskurs fyra. Till exempel: ”vad betyder kåt? Det är väl samma sak som kåda?” Svar: Ja.


Efter jobbet åkte jag till Siba och impulsköpte en dator. Jag tittade mest på färgnyanserna och formgivningen (det ska vara fyrkantiga hörn och jämntjock botten). Sen visade det sig förstås att just den modellen som jag ville ha var slut. Och mitt andrahandsval likaså. Och tredjehandsval. Och fjärdehandsval. Vad är det för fel på elektronikbutikerna nu för tiden? Försöker de sälja luft eller vadå? Det slutade med att jag tog en dator som inte ens fanns med på min topp 10-lista. Mest för att det var PANIK, jag vägrar att genomlida ytterligare en datorfri dag. Jag berättade i kassan att jag kunde tänka mig VILKEN DATOR SOM HELST och var nära på att komma hem med en cerisrosa ojämntjock dator med runda hörn! Det hade varit en trippel nitlott, tur att det blev den här istället, den är i alla fall inte rosa. Tjoho!

Ovido - Quiz & Flashcards