Alla inlägg under januari 2016

Av Nathalie - 7 januari 2016 17:56


Januari är en månad full av förhoppningar och löften. Vi tror alla att vi kommer bli träningsgalna hälsogurus som lever på ekologisk vegankost och som dessutom skänker generösa penningbelopp till välgörenhet och hjälper gamla tanter över gatan. Dag nummer ett är vi ganska övertygade om att det nya året kommer bli det mest fantastiska år av alla år vi varit med om. Sen går dagarna och efter ett par veckor sitter vi ensamma i våra fåtöljer, svär över tantjävlarna och tröstäter glass direkt ur bunken. Januari är den månad då flest människor drabbas av depression, hamnar i ekonomisk knipa och skiljer sig enligt mina efterforskningar på Google. Så sluta upp med att vara så förbaskat nyårs-glad.


Eftersom gymmet är fullt av januari-optimister har jag kommit på idén att träna hemma. Jag kör gymnastik-måndag, cross-tisdag, ABSolution-onsdag, bootylicious-torsdag, free-friday, run-for-your-life-lördag och yoga-söndag. Paret på våningen under tycker kanske inte att det är ett lika bra koncept eftersom träningen innehåller diverse grupperade jämfotahopp, höga knän och armhävningar med klapp (läs: försök till armhävningar med klapp). Jag ser framför mig hur gipsdammet yr runt i de stackars människornas vardagsrum. Och som om inte det vore nog har Cookie bestämt sig för att trakassera det gamla paret genom att sitta utanför deras ytterdörr och jama från morgon till kväll. När jag försöker flytta på henne river hon mig i ansiktet och jag ser nu mera ut som en karaktär från Scarface.


Ovido - Quiz & Flashcards