Alla inlägg under december 2012

Upp

Av Nathalie - 1 december 2012 00:22

Som singel (nunna på heltid) är livet upp och ner. Idag är livet upp. Jag bara älskar att ta hand om mig själv, tänka på mig själv, prioritera mig själv och vara snäll mot mig själv. En fredag som denna har jag tillbringat i min soffa under en gosig värmefilt och gjort allt ovanstående. Just lovely. 


De senaste veckorna har det hänt massor. Jag har till exempel:


- Fått tillbaka 12 000 kr från försäkringsbolaget för min botox-under-armarna-injektion. Konstigt, jag betalade bara 1200 kr. Antar att jag måste vara ärlig och rapportera detta. Jag vill inte bli inspärrad på grund av bedrägeri, eller ännu värre, bli återbetalningsskyldig lagom efter jul när kontot redan är länsat, hu!

- Sökt sjuttioelva olika idrottslärarjobb/vik, men det lutar åt att jag får tigga på tunnelbanan nästa termin. Jag tror att dragspel är min grej. 

- Genomfört hemmafru-uppgifter, dvs bakat kakor (en mängd olika pulvermixar) och sytt för hand med nål och tråd (efter att ha frågat ALLA grannar om en symaskin verkar det som att jag lever i ett symaskinsfritt lägenhetsområde). Nu hooppas jag bara att mitt fantastiska paljettlinne inte spricker under helgens scenframträdande. Risken är övervägande. Maja tyckte lite synd om mina framtida barn efter att ha beskådat min prestation. Men jag är nöjdeli-nöjd-nöjd!

- Haft redovisning om LPP (lokal pedagogisk planering, eller egen översättning: lokal paradox plåga) med Tess och fått kommentaren av snyggelisnygg-John att vårt arbete var "revolutionerande". Vi är helt fab!!!

- Övriga centrala begrepp den här veckan: nelly.com, shopping, höga klackar, ekonomisk kris och miserabla män


Ovido - Quiz & Flashcards