Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Klick Klack

Av Nathalie - 8 september 2016 20:15

Senast jag skrev i bloggen var jag Hägerstens galnaste cat lady. Jag kröp runt i rabatterna och letade efter kattkompisar till Cookie eftersom jag tänkte att hon nog var lite ensam. När jag försökte introducera henne för en ny eventuell kattvänn blev jag sönderklöst och kattbiten. Så Cookie har fått flytta hem till mamma och pappa på Ekerö där hon trivs jättebra. Jag saknar henne varje dag. Ibland tror jag att hon saknar mig också, men när jag åker hem till Ekerö för att hälsa på gömmer hon sig i garaget och morrar surt.


Det har hänt en del saker sedan min senaste uppdatering här på Nattasnews. Jag bor tillexepmel tillsammans med Christoffer i Bromma. När han nämnde att det vore trevligt om jag eventuellt kanske någon gång i framtiden skulle vilja flytta ihop med honom var saken avgjord och jag började packa samma eftermiddag.


Här är livet underbart. Jag älskar hur vi kompletterar varandra. Christoffer tar hand om matlagningen. Sätt dig i soffan älskling medan jag lagar mat, brukar han säga samtidigt som han serverar mig ett glas vin. Jag får inte hjälpa till med någonting på grund av olycksrisk, menar han. Jag kan ju hålla med om att det har hänt en del incidenter. Till exempel glömde jag en kastrull med olja på spisen. På grund av rökutvecklingen fick jag stå på balkongen med den brinnande kastrullen och vänta på att elden skulle slocka. En annan dag, när jag skulle göra egenrullade köttbullar och hemlagat potatismos, var elvispen helt plötsligt försvunnen, vilket gjorde mig på så dåligt humör att jag började gråta och lät köttbullarna brännas upp i stekpannan. Nu är jag alltså bannlyst från köket. Inte för att det gör mig något. Jag älskar att sitta i soffan och dricka vin. Jag bidrar med andra sysslor, som till exempel att planera... ni vet.. vilket snacks vi ska äta framför tv:n och om vi ska köpa hallonsylt eller blåbärssylt till pannkakorna. Plase don't leave me!!!


Jag har fått ett nytt jobb på ett kontor. I ungefär en vecka gick jag runt i pennkjol och njöt av ljudet från klackar som möter stengolv. Klick klack klick klack. Sen fick jag skoskav och magknip (testa själv att hålla in magen i åtta timmar i sträck) och när jag var påväg att cykla ihjäl en gammal tant på väg till jobbet på grun av att jag inte kunde bromsa i den tighta kjolen gav jag upp. Nu försöker jag se ut lite mer som en cool hipster med sköna skor och fyndade eko-kläder. Typ: Jag har lagt no effort på mitt utseende jag är bara helt awsome-looking ändå (fast jag i själva verket har bytt kläder fyra-fem gånger och gråtit framför spegeln). Det är bara så typiskt att det är en helvetiskt lång uppförsbacke sista biten till jobbet, så hur fräch jag än är när jag lämnar lägenheten på morgonen ser jag ut som ett svettmonster när jag kommer fram.


Jag har sålt min älskade bil eftersom jag måste ha råd att shoppa och resa och sånt. Tyvärr gick alla pengar till pappa på grund av släpande skulder för diverse biltillbehör. Ni vet, bärgning, byte av generator, fjädrar hit och dit samt en och annan parkeringsböter. Bilens nya ägare heter Lennart. Han är en äldre herre som besöker sin sjuka fru på ålderomshemmet varje dag mellan kl 12 - 19. Jag njuter lite av tanken på att min bil för samman två personer som älskar varandra typ lika mycket som Noah och Allie från the Notebook. Relationship goal! Ingen press Christoffer, men...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 29 juni 2020 22:51

Jag tillhör 30 + kategorin och identifierar mig som en trött, sliten och 10 kg för tung mamma. Men då och då får jag feeling. Det hände mig ikväll när jag var ute på en löptur (låter ju väldigt hurtigt när jag skriver det så). Jag hade musik i öronen...

Av Nathalie - 26 november 2017 20:41

Instagram verkar tro att jag är fascinerad av ormar. Och det vet ju alla, att ormar ger mig dödslängtan. Ibland skriker jag hysterisk och hoppar upp i knät på den som står bredvid. Oftast är det någon bekant som får ta emot mig, men ibland överraskar...

Av Nathalie - 15 november 2017 21:15

Jag ska vara ärlig. Jag är en träningsfuskare. Jag älskar att gå runt på jobbet och prata om alla pass jag ska köra i veckan. När arbetsdagen är slut säger jag hejdå till alla och slänger träningsbagen över axeln samtidigt som jag fiskar efter uppmun...

Av Nathalie - 19 oktober 2017 20:03

Vi har precis kommit hem från en semestervecka på La Gomera. Det var tydligt att det handlade om en charterresa till de svenska pensionärernas paradis - Kanarieöarna. Minst hälften av resenärerna var liksom iklädda Hawaiiskjorta och stråhatt redan på...

Av Nathalie - 5 oktober 2017 17:53

Jag vandrar runt i någon sorts bubbla av likgiltighet. Jag är inte mig själv. Det måste få ta tid, säger alla jag känner. Tråkigt nog är jag det norra halvklotets mest otåliga själ. Jag lovar, jag skulle behöva gå i avslappnings-yoga, medicinsk qi go...

Skapa flashcards