Direktlänk till inlägg 4 oktober 2015

Ångestfri men heltidsful

Av Nathalie - 4 oktober 2015 21:33

Efter en semester på 120 dagar = 16 veckor = fyra månader = en tredjedels år tycker jag att det känns ganska rimligt att börja jobba igen. Jag har återhämtat mig från lärarchocken och påbörjar en ny karriär inom medicinbranschen. Passa på att läsa min blogg nu innan jag blir alltför inbiten och börjar skriva om maskinavvikelser och trasiga blister.


Ett skift på Astra inleds med att man passerar en renlighetszon. De egna kläderna åker av och ersätts med någonting som är oroväckande likt utstyrsen från barnprogrammet Bananer i pyjamas. Hårets insluts i ett nät och man kan välja strumpor i kulörerna chockrosa, mossgrön och turkos. Smink är inte tillåtet. Inga konstigheter, tänkte jag på intervjun, met det var innan jag visste hur jag faktiskt ser ut osminkad en fredagmorgon klockan fem. Med facit i hand kan jag konstatera att jag är ångestfri men heltidsful. Men jag är inte ensam om att vara ful. Vi vandrar alla omkring som B1 och B2 i våra stora pyjamasar. I min fantasi tänkte jag nog att jag skulle träffa en snygg avdelningschef första dagen på jobbet. Men det har visat sig vara som att gå på dejt i mörker. Snygg eller ful, ingen vet vad som gömmer sig bakom skäggskyddet. Det blir som ett enda stort lotteri. Lika bra att köpa många lotter. 


Jag jobbar på linje 21. Där packas bland annat Nexium. Helt perfekt tänker jag efter att ha gjort efterforskningar och förstått att läkemedlet förhindrar uppkomsten av magsår. I akuta fall har jag åtminstonde nära till botemedel. Jag måste granska kringliggande linjer, det kanske finns någont piller för inre harmoni och stärkt livskvalite? Förlåt Astra jag skojar bara, ge mig inte sparken snälla! Imorgon kliver jag på eftermiddagspasset och är ledig fram till klockan 14. Det innebär att jag i lugn och ro kan börja dagen med att dricka energi-te göra solhälsningar i vardagsrummet. Helt perfekt.


Tänker du som jag B1? Jag tror det B2. Det är SOVTAJM!!!!


 
 
Ingen bild

Hej

5 oktober 2015 09:04

Du måste skriva oftare! Älskar dina roliga texter :)

Nathalie

5 oktober 2015 09:47

Tack! Annika, Maja eller mamma? ;D

 
Ingen bild

Hej

12 oktober 2015 20:04

Ingen utav dem :)

Nathalie

12 oktober 2015 20:43

Ingen utav vadå?

 
Ingen bild

N

22 oktober 2015 23:08

Jahaa, nu fattar jag haha. Så vem är min hemliga beundrare? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 29 juni 2020 22:51

Jag tillhör 30 + kategorin och identifierar mig som en trött, sliten och 10 kg för tung mamma. Men då och då får jag feeling. Det hände mig ikväll när jag var ute på en löptur (låter ju väldigt hurtigt när jag skriver det så). Jag hade musik i öronen...

Av Nathalie - 26 november 2017 20:41

Instagram verkar tro att jag är fascinerad av ormar. Och det vet ju alla, att ormar ger mig dödslängtan. Ibland skriker jag hysterisk och hoppar upp i knät på den som står bredvid. Oftast är det någon bekant som får ta emot mig, men ibland överraskar...

Av Nathalie - 15 november 2017 21:15

Jag ska vara ärlig. Jag är en träningsfuskare. Jag älskar att gå runt på jobbet och prata om alla pass jag ska köra i veckan. När arbetsdagen är slut säger jag hejdå till alla och slänger träningsbagen över axeln samtidigt som jag fiskar efter uppmun...

Av Nathalie - 19 oktober 2017 20:03

Vi har precis kommit hem från en semestervecka på La Gomera. Det var tydligt att det handlade om en charterresa till de svenska pensionärernas paradis - Kanarieöarna. Minst hälften av resenärerna var liksom iklädda Hawaiiskjorta och stråhatt redan på...

Av Nathalie - 5 oktober 2017 17:53

Jag vandrar runt i någon sorts bubbla av likgiltighet. Jag är inte mig själv. Det måste få ta tid, säger alla jag känner. Tråkigt nog är jag det norra halvklotets mest otåliga själ. Jag lovar, jag skulle behöva gå i avslappnings-yoga, medicinsk qi go...

Ovido - Quiz & Flashcards