Alla inlägg den 29 maj 2013

Av Nathalie - 29 maj 2013 18:32

Läraryrket är stressigt. Förutom att planera och genomföra lektioner ska vi skriva papper. Incidentrapporter, individuella utvecklingsplaner och åtgärdsprogram är lärarnas signum. Det dokumenteras och arkiveras utav bara helvete. Hallå där skolverket, jag kan tala om att både barn och föräldrar skiter i alla papper så länge det inte står att skolan delar ut gratis Ipads eller att fritids har förlängd öppettid till kl 22. Allt annat är slöseri med tid. Man får liksom vara nöjd om föräldrarna ser till att barnet tvättar håret något så när regelbundet och att de har skor på fötterna under vintersäsongen. Mitt förslag är att vi lägger tiden på att skriva åtgärdsprogram till lärarna istället. Pax, jag är först!


Åtgärdsprogram VT 2013

Lärarens namn: Nathalie Lindqvist

Datum: 2013-05-29


Styrkor:

Läraren är duktig på att dricka kaffe, att skvallra i lärarrummet och att spela Candy Crush på tisdagsmötena.


Svagheter:

Läraren är lättirriterad och har kraftiga humörsvängningar. En möjlig Asperger - alternativt ADHD-utredning har påbörjats, men är ej klarlagd. Läraren är manodepressiv och lider av utmattningssyndrom, vilket försvårar situationen. Vid ett flertal tillfällen har läraren drabbats av vanföreställningar med panikångest som följd. Försökte hoppa från västerbron förra onsdagen men misslyckades.


Åtgärder:

- Utökat sommarlov och högre lön för mindre arbete

- Jacuzzi i arbetsrummet

- Elevfria lektioner

- Regelbunden oljemassage av professionell (solbränd, vältränad, halvnaken) massör


Eventuell medicinering:

Ett glas champagne och en stor, saftig kanelbulle om dagen i 10 år


Ni förstår min poäng. Jag ska fila lite på åtgärdsprogrammet och presentera det som ett krav för fortsatt tjänstgöring när jag har möte med rektorn nästa vecka.


Ovido - Quiz & Flashcards