Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Nathalie - 1 maj 2013 21:05

Igår var en sån där dag då jag kände mig som osten i ramsan om bonden. Ni vet... Bonden tar en fru, frun tar ett barn, barnet tar en hund, hunden tar en katt, katten tar en mus, musen tar en ost och osten den står kvar. En ost som bara står kvar. Ensam, övergiven och utan valmöjligheter. Idag är jag bonden! Det är första maj och solen har fullständigt briljerat. Imorse när jag vaknade fick jag sommarvibbar och ville bara slänga av mig kläderna och lägga mig på närmsta strand och sola. Istället behöll jag kläderna på och åkte in till stan för att dricka uteserveringsvin med min själsfrände. Vi pratade om allt och inget och jag var på mitt gladaste och mest positiva humör. Vi promenerade från Skanstull till Gamla stan och passade på att se på utsikten från Gondolens tak. Vackra Stockholm. 


  


När jag kom hem ringde jag upp min bästa och snyggaste surfbrud Therese. Inom en timme hade vi bokat sommarens surfresa till Biarritz. Alltså kan man vara lyckligare? Inser att jag låter precis som en 12 årig tjej som försöker att marknadsföra sitt superbästiga liv via en blogg. Men det skiter jag i! I'm fucking happy!

Av Nathalie - 1 maj 2013 12:09

Min syster är helt fantastisk, men just nu är hon bara sjuk och en aning bitter. Jag spatserade in på hennes rum (klockan är 12 men hon ligger fortfarande och sover) och frågade efter en plattång eller en hårtork. Inget av det hade hon så jag rotade runt lite i hennes garderober på jakt efter någonting snyggt att ha på mig. Sen lånade jag hennes parfym. Hon blev irriterad och utbrast: "du har redan lånat min badrock och min tandborste". Avslöjad. Ingenting undgår min syster. Hon är skarpsynt som en iller. Faktum är att jag även lånade hennes vinterjacka igår med det är inte nödvändigt att påminna henne om det. När jag fortfarande bodde hemma brukade jag smyga in på hennes rum på morgonen och låna diverse kläder. Jeans till exempel. Dessvärre är min syster smal och jag inte så smal, vilket resulterade i att hon då och då fick hysteriska anfall á la "SLUTA LÅNA MINA KLÄDER, DU TÖJER UT DEM". Självklart spelade jag oskyldig, men min syster är inte lättlurad. 

Ovido - Quiz & Flashcards