Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Nathalie - 8 maj 2013 12:33

Idag gjorde jag samma procedur som igår. Jag började dagen med te och honung för att sedan lägga mig och sola på en filt på kvarterets allmänna gräsmatta. Jag log för mig själv när det gick förbi människor i jeans, långärmade jackor, kängor och (på riktigt) mössa! Har de glömt att det är sommar? Nåja, jag snorade och hostade och skrämde iväg alla som ens funderade på att lägga sig i närheten av mig. Från och med nu har jag hittat min egen solplats där jag kommer att spendera varje ledig sommartimme. Jag kanske borde markera mitt revir med vit sprayfärg. En ruta med texten ”reserverad plats”. Eller ”varning för böldpest” kanske är mer effektivt. Jag hade en jätteskön stund tills min (alkoholiserade) granne började gorma och ropa. Hon har tydligen glömt mitt namn. ”SOLAREN, HALLÅ SOLAREN, KOM OCH KOLLA!!”. Det visade sig att hon hade kommit på att huset mitt emot har större källarförråd än vi. ”Minst dubbelt så stora” påpekade hon och var tokförbannad. Jag såg ingen skillnad men mmhade för att inte skapa dålig stämning. Det gick en liten stund och sen hörde jag hur hon fräste och hytte med näven åt ett gäng public service arbetare som hade råkat kratta upp löv i hennes rabatter. Ja, vad ska man säga, jag ligger i lä på tokförbannadsfronten. 


Ovido - Quiz & Flashcards