Alla inlägg den 28 maj 2013

Av Nathalie - 28 maj 2013 20:17


Idag ringde dem från pensionsbolaget och påstod helt fräckt att jag måste göra ett aktivt pensionsval. Jag satsar tydligen hela min pension (kan ju inte vara många kronor) på en farlig aktiefond som kan ruinera mig på en kvart om det blir finanskris. Efter att ha lyssnat på olika siffror och räntesatser blev jag trött och gjorde det aktiva valet att inte gör något aktivt val. Inte nu. Jag är bara 24,5 år, lämna mig i fred! Ni kan återkomma när jag har åderbrock och hängande skinn på armbågarna.


Idag var det dags för den årliga vårvandringen för mellanstadieeleverna. Det innebär att barnen går en mil i skogen medan lärarna får sol och slipper ha lektioner. Jag var förstås livrädd för ormar och hade en snittpuls 180 på grund av min skräck (jag har funderat på det där. Man borde kunna utsätta sig själv för skräckupplevelser istället för att springa på det där jävla löpbandet och på så sätt träna hjärtats pumpkapacitet. Eller? En ny affärsidé. Titta - ett lejon som har rymt = 2 timmars långpromenad) Eleverna hade hysteri över myggor, skalbaggar och spindlar - men snälla rara, sluta larva er, fick jag säga upprepade gånger.


Jag har roligaste fotoprogrammet på den nya datorn:


        







Ovido - Quiz & Flashcards