Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Nathalie - 11 juni 2013 20:40

Jag har hört att internetsidor skannar av användarens intressen och presenterar riktad reklam. Mina intressen är sista-minuten-resor och spa-behandlingar. Jag förstår verkligen inte varför facebook envisas med att göra reklam för match.com och firstdate.se. NEJ TACK! Ursäkta mig om jag vid något enstaka tillfälle har klickat mig in på en dejtingsida AV MISSTAG!!!! Ska jag behöva lida för det resten av livet? Men låt oss säga att jag går med i match.com och träffar någon. Då skulle jag inte bli förvånad om ”gubben i lådan” känner av det och börjar göra reklam för den där dejtingsidan som är till för gifta par som önskar spänning i vardagen. ”Victoria Milan - gör livet levande” . Den enda fördelen med att dejta någon därifrån måste vara att man redan från början vet att personen man träffar är en riktig skitstövel och man kan besparar sig från den överraskningen. ”Victoria Milan - bara för egocentriska ärthjärnor”.


För ett par dagar sedan skrev jag om kriget mellan mina alkoholiserade grannar. Kriget pågår fortfarande. Granne nummer 1 har strukit över efternamnet på postfacket till granne nummer 2. Istället står det med stora bokstäver: ”PSYKFALL”. På samma sätt har granne nummer 2 strukit över efternamnet på postfacket till granne nummer 1 och ersatt det med ”KÄRRINGJÄVEL”. Vad ska brevbäraren tro. Ett tag funderade jag på att sätta en lapp på min dörr med texten ”SINGEL”. Bara för skojs skull (och i protest mot de där dejtingsidorna). Jag tänkte att det kanske kunde blir en ny, slående dejtingtrend. Men sen ångrade jag mig.

Ovido - Quiz & Flashcards