Alla inlägg den 4 november 2009

Av Nathalie - 4 november 2009 22:49

Barn är underbara. Idag på tunnelbanan kom en hel dagispatrull instormandes. Jag blev glad i hjärtat när jag hörde deras ivriga redogörelser för hur snabb tunnelbanan egentligen är. "Den är snabbare än alla raketer som finns". "Den är så hääär (båda armarna maximalt utsträckta) snabb". "Den är snabbare än blixten". Osv osv.


Det fick mig att tänka på min favoritbok genom tiderna, nämligen:


  



Det är lätt att se vilka problem barnen stött på under sin livstid Jag ska bjuda på några smakprov:


 

Ett barn som inte fått ha mössa på sig för fröken



 

Ett barn som tidigt insett att det där med att tvätta inte är så kul (smart barn)



 

Ett barn som lider av pollen-allergi



 

Ett barn som har svårt att stava



 

Ett barn som blivit av med sin cykel



 

Ett barn som är trött på att släpa stjärtlappen upp för backen



 

Ett barn som vill ha en välkammad katt (och som är trött på att kamma själv?)



  

Ett barn som vill vara riktigt fint



Fantastiska barn, fantastiska uppfinningar, fantastisk bok!

Ovido - Quiz & Flashcards