Alla inlägg den 22 april 2013

Av Nathalie - 22 april 2013 20:32

Nattas News byter snart namn till Negativa Natta. Jag har ringt till alla mina vänner och släktingar och spytt galla på livet. Nu får det vara slut på gnällandet. Lite jävla livsglädje tack! 

Idag har jag till exempel haft en intressant diskussion med en elev i årskurs fyra om vad själen egentligen är för någonting. Hur kommer det sig att du är du och jag är jag? Stora frågor från en liten tjej. Samtalet fick mig att inse två saker:


1. Livet är för kort för att slösa tid på att vara ledsen över vad man inte har istället för att vara glad för det man faktiskt har. Jag har till exempel världens bästa familj, fantastiska vänner, en trivsam lägenhet och ett heltidsjobb. Bonus, jag har även en trasig dator, en trasig mobiltelefon och en trasig tv. Kom och kööp!

2. Barn är underbara men inte speciellt smarta.


Nu ska jag duscha länge och varmt till jag har skrumpnat ihop till ett litet russin.


Det var allt från Nattapatta


PS. Dagens horoskop i metro borde brännas på bål!


PPS. Jag är INTE bitter!



Ovido - Quiz & Flashcards