Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Nathalie - 17 oktober 2012 21:23

Idag hälsade jag på mormor och morfar. De berättade om sin medelhavskryssningsresa som de kom hem ifrån nyligen. De hade haft en fantastisk resa, även om:


- En i oldies-sällsakpet blev rånad. Hennes halskedja med åtta berlocker slets av på en av Frankrikes osäkra gator av två banditer.


- Mormor och morfar tog fast en väsktjuv som var på rymmen. Under en promenad fick morfar och mormor syn på honom där han gömde sig bakom en pelare. Polisen cirkulerade i området och morfar sprang efter polisen medan mormor höll vakt (så att han inte skulle rymma). Han arresterades och stöldgodset (märkesväskor!!) återlämnades.


Därefter fick jag berätta om min surfresa i Biarritz, som inte alls framstod som lika spännande längre. Nu på måndag beger de sig iväg till Agia Napa på semester i drygt 2 månader (som varje år). De tar över efter alla ungdomar och ersätter fylleslag med boul, dart och vattengympa. Men man kan tydligen vinna drinkbiljetter har morfar berättat, så jag antar att även pensionärerna lever loppan där nere. I helgen kommer de över till mig för att få en kurs i hur man använder en IPad, eftersom de ska få låna min så att de kan uppdatera med bilder och trevliga semesteruppdateringar på facebook. Trevlig resa!! Jag kommer att sakna er!







Ovido - Quiz & Flashcards