Direktlänk till inlägg 14 januari 2014

Solitär Moloken Torrboll

Av Nathalie - 14 januari 2014 00:05

Alla före detta bloggare får återfall. Jag snackar till och med om proffsen. Ta Mia Skäringer till exempel. Hon knöt ihop säcken och sa bye bye till svenska folket upprepade gånger innan hon faktiskt kunde sluta bokföra hjärnaktiviteten på riktigt. Inte för att jag skulle kalla mig själv för en bloggare. Jag är lite mer av en vardags-analytiker som i brist på andra publicitetsforum (tv-bolagen vill uppenbarligen inte samarbeta) kladdar ner mina tankar i skrift. För vissa saker kan jag faktiskt inte finna mig i. Och jag är inte den som håller käften.


Här är dagens sanning: BÖCKER ÄR TRÅKIGA! Inte konstigt att statistiken visar att vi blir allt dummare. Det finns ju ingenting intressant att läsa nu för tiden. Författare blir prisade hit och dit, men för vadå – en bok om en gammal gubbe som heter Ove till exempel. Jag kämpar mig igenom sida efter sida och förstår inte alls det roliga. Ge mig någonting hysteriskt att läsa för sjutton jävla gubbar så att jag slipper klättra sönder mina egna väggar. Snart knackar väl patient – och registerverket på dörren och kräver att få byta ut mitt namn till någonting mer passande. Solitär Moloken Torrboll till exempel. "Hej jag heter Solitär Moloken Torrboll, vill du dejta?" I’m just sayin’. Det är dags för lita drama i mitt liv.


Det är helt enkelt dags för mig att ta körkort. Mer drama än så kan det inte bli. Det är ett säkert bet. Inte nog med att man ska hålla koll på vilken pedal som är vilken. Man ska dessutom se upp för lekande barn, galna cyklister och lyktstolpar. Man ska köra åt rätt håll i rondellerna och helst stanna vid varje rödlyse. Det är nästan lite väl höga krav kan jag tycka. Pappa tjatar om någon teoribok. Här ska det inte läsas någon tråkig bok, kontrar jag. Då skriker pappa i telefonen att NU FÅR DET VARA NOG. Så nu ska jag bara hitta en man som jag kan övningsköra med. Alltså har min kravlista på dejtvärda män kompletterats med den lilla detaljen och lyder nu som följer:


Personen får inte vara kortare än 1,77 cm (detta är noga uträknat krav. Jag = 1,65 cm. Mina högsta klackar = 12 cm. Jag + mina högsta klackar = 1,77 cm. Inga konstigheter).


Personen får inte ha följande: sneda tänder, dålig andedräkt, rangliga styltben, överdrivet stor näsa, shortboard, chipstuttar eller smittsamma prickar.


Personen bör ha: vältränade armar, solbränt ansikte, pussiga läppar, stor vindsvåning på Östermalm (balkong i söderläge är ett plus), snygga skor och det där körkortet... och en Ferarri.


Jag driver. Jag har inga krav! Förutom det där med körkortet då förstås.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 29 juni 2020 22:51

Jag tillhör 30 + kategorin och identifierar mig som en trött, sliten och 10 kg för tung mamma. Men då och då får jag feeling. Det hände mig ikväll när jag var ute på en löptur (låter ju väldigt hurtigt när jag skriver det så). Jag hade musik i öronen...

Av Nathalie - 26 november 2017 20:41

Instagram verkar tro att jag är fascinerad av ormar. Och det vet ju alla, att ormar ger mig dödslängtan. Ibland skriker jag hysterisk och hoppar upp i knät på den som står bredvid. Oftast är det någon bekant som får ta emot mig, men ibland överraskar...

Av Nathalie - 15 november 2017 21:15

Jag ska vara ärlig. Jag är en träningsfuskare. Jag älskar att gå runt på jobbet och prata om alla pass jag ska köra i veckan. När arbetsdagen är slut säger jag hejdå till alla och slänger träningsbagen över axeln samtidigt som jag fiskar efter uppmun...

Av Nathalie - 19 oktober 2017 20:03

Vi har precis kommit hem från en semestervecka på La Gomera. Det var tydligt att det handlade om en charterresa till de svenska pensionärernas paradis - Kanarieöarna. Minst hälften av resenärerna var liksom iklädda Hawaiiskjorta och stråhatt redan på...

Av Nathalie - 5 oktober 2017 17:53

Jag vandrar runt i någon sorts bubbla av likgiltighet. Jag är inte mig själv. Det måste få ta tid, säger alla jag känner. Tråkigt nog är jag det norra halvklotets mest otåliga själ. Jag lovar, jag skulle behöva gå i avslappnings-yoga, medicinsk qi go...

Ovido - Quiz & Flashcards