Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Nathalie - 9 augusti 2013 10:33

Att säga hejdå till någon är svårt. Att säga hejdå till över 100 barn som man lärt känna in och ut är hjärtskärnade. Snart kommer de små liven att försvinna ut i samhället och världen. Mer eller mindre framgångsrika. Mer eller mindre lyckliga. A som vill bli sjuksköterska och artist vid sidan av. T som vill bli fotbollsproffs. N som vill bli arkitekt. Så många drömmar. Jag kanske får träffa dem i framtiden när de tar hand om mitt brutna höftben eller ritar mitt småländska drömtorp. Här står dem nu och bakar scones och kladdar deg i varandras ansikten. En vanlig fredag hade jag skrikigt rakt ut- SLUTA KLADDA - men idag är jag också på kladdhumör. Jag tar en degklump och trycker den i ansiktet på P. Och sen är kriget i full gång. Det är mjöl och smet överallt, men det struntar vi i, för det är fredag och min sista dag på den här skolan. Hejdå barnen på Tallbohov, jag hoppas att vi ses igen!

Ovido - Quiz & Flashcards