Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Imse vimse spindel

Av Nathalie - 11 juli 2013 21:31

"Allt som kan uppfinnas är nu uppfunnet och därför är det lika bra att lägga ner patentverket" sa visst Charles H. Duell, chef för amerikanska patentverket, år 1899. Sen dess har det ju hänt en del på uppfinningsfronten. Men det finns fortfarande saker kvar att göra kan jag konstatera efter idag. Jag tog med mig handduken ut på grannområdets gräsmatta och lade mig på min favoritplats för att sola. Jippi, jag kunde riktigt känna hur solbrännan började ta form. Sen kom ett litet moln. Och ett till. Ettriga jävlar, tänkte jag och blev irriterad. Tillslut var hela himlen täckt av det där äckliga vita och jag frös. Varför har ingen uppfunnit en flygande molnuppsamlare som kan åka runt och suga åt sig vattenånga? I’m just saying – den svenska sommaren hade fått lite högre klass!


Istället åkte jag in till stan för att shoppa. Jag har sett massa snygga surfbrudar och alla har keps! Det är ett absolut MÅSTE! Jag provade olika modeller och insåg att jag var smokin' hot i den dyraste. Men hellre snygg och fattig än ful och rik. Sen gick jag ut ur butiken och tappade mobilen i stengolvet. Imse vimse spindel kom på besök och rånade mig på 1500 spänn (ja, det är vad lagningen kostar, believe me, jag har gjort det förr). Jag kunde inte låta bli att faktiskt nynna på imse vimse spindel samtidigt som jag vände på klacken, gick tillbaka in i butiken och sa: ”Hej, jag vill lämna tillbaka den där kepsen jag köpte för 4 minuter sen”. Det är tur att jag är lycklig i själen. Therese, my love, om tre dagar kvällssurfar vi i solnedgången! Då spelar ingenting annat någon roll.

 
 
Ingen bild

Jessika

12 juli 2013 06:15

Du borde ha lets deal appen brukar finnas lagning för 200 där

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 29 juni 2020 22:51

Jag tillhör 30 + kategorin och identifierar mig som en trött, sliten och 10 kg för tung mamma. Men då och då får jag feeling. Det hände mig ikväll när jag var ute på en löptur (låter ju väldigt hurtigt när jag skriver det så). Jag hade musik i öronen...

Av Nathalie - 26 november 2017 20:41

Instagram verkar tro att jag är fascinerad av ormar. Och det vet ju alla, att ormar ger mig dödslängtan. Ibland skriker jag hysterisk och hoppar upp i knät på den som står bredvid. Oftast är det någon bekant som får ta emot mig, men ibland överraskar...

Av Nathalie - 15 november 2017 21:15

Jag ska vara ärlig. Jag är en träningsfuskare. Jag älskar att gå runt på jobbet och prata om alla pass jag ska köra i veckan. När arbetsdagen är slut säger jag hejdå till alla och slänger träningsbagen över axeln samtidigt som jag fiskar efter uppmun...

Av Nathalie - 19 oktober 2017 20:03

Vi har precis kommit hem från en semestervecka på La Gomera. Det var tydligt att det handlade om en charterresa till de svenska pensionärernas paradis - Kanarieöarna. Minst hälften av resenärerna var liksom iklädda Hawaiiskjorta och stråhatt redan på...

Av Nathalie - 5 oktober 2017 17:53

Jag vandrar runt i någon sorts bubbla av likgiltighet. Jag är inte mig själv. Det måste få ta tid, säger alla jag känner. Tråkigt nog är jag det norra halvklotets mest otåliga själ. Jag lovar, jag skulle behöva gå i avslappnings-yoga, medicinsk qi go...

Ovido - Quiz & Flashcards