Direktlänk till inlägg 1 juli 2013

Pappa och jag

Av Nathalie - 1 juli 2013 21:10

Jag har på riktigt världens bästa pappa. Han är hjälpsam och generös så att andra får skämmas. Som till exempel när det var strejk i SL-trafiken förra veckan. Då ringde pappa och frågade hur jag skulle lösa situationen och jag berättade att jag planerade att ta tjänstledigt och campa i sängen samtidigt som jag skrev hotbrev till SL:s VD. Han erbjöd sig att ta bilen från Ekerö, hämta mig i Telefonplan, köra mig till Jakobsberg, vänta på att jag jobbat klart, köra mig tillbaka till Telefonplan, lämna bilen här och cykla hem till Ekerö så att jag skulle kunna låna ut bilen till vänner med körkort under midsommarhelgen. Hängde ni med? Typ hundra mils bilkörning bara för min skull. Jag blir tårögd och önskar att jag hade ärvt lite fler av min pappas fina sidor. För även om jag och pappa är lika på många sätt så delar vi främst destruktiva egenskaper. Till exempel vårt labila humör. Vi kan båda bli så där arga så att andra tror att vi är förrymda psykpatienter från den stängda avdelningen. Ibland blir vi arga på själslösa ting. Som när man slår i smalbenet i bordet och bara vill ta fram yxan och hugga sönder det i småbitar för att hämnas. Vi ropar och skriker högt – BORDJÄVELFANSKAPDÖ!!!! Sen får bordet arga blickar i flera veckor och ingen förstår varför. Bara jag och pappa. Världens bästa pappa.


På senare tid har jag levt som om jag vore vilket miljonärfru som helst. Jag äter räkor med aioli på djurgården, dricker uteserveringsvin och köper nya kläder för att slippa tvätta. Det visar sig både på bakkontot och på låren. Nu inser jag att det bara är två veckor kvar till min och Tess surfresa och det är kris på träningsfronten. Det blir gym och löpträning VARJE DAG i 14 dagar. Morgon och kväll. Jag måste ta tillvara på tiden. Imorgon när vi åker och badar med fritids får jag helt enkelt springa ikapp bredvid pendeltåget och simma som en dåre fram och tillbaka mellan bryggorna samtidigt som jag vaktar barnen. Och kolhydratsfri kost. Helst sån där Blå Band som man blandar med vatten. Hur många kalorier kan det vara i en pulverpåse? Typ 1 kalori. Då blir det lagom med en påse om dagen. Andra dieter som jag har i åtanke är tuggummidieten och karamellfärgsvattendieten (det måste ju vara roligare att dricka vatten som åtminstone ser ut att smaka saft tänker jag). Synd att jag har karaktär som en glupsk varg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nathalie - 29 juni 2020 22:51

Jag tillhör 30 + kategorin och identifierar mig som en trött, sliten och 10 kg för tung mamma. Men då och då får jag feeling. Det hände mig ikväll när jag var ute på en löptur (låter ju väldigt hurtigt när jag skriver det så). Jag hade musik i öronen...

Av Nathalie - 26 november 2017 20:41

Instagram verkar tro att jag är fascinerad av ormar. Och det vet ju alla, att ormar ger mig dödslängtan. Ibland skriker jag hysterisk och hoppar upp i knät på den som står bredvid. Oftast är det någon bekant som får ta emot mig, men ibland överraskar...

Av Nathalie - 15 november 2017 21:15

Jag ska vara ärlig. Jag är en träningsfuskare. Jag älskar att gå runt på jobbet och prata om alla pass jag ska köra i veckan. När arbetsdagen är slut säger jag hejdå till alla och slänger träningsbagen över axeln samtidigt som jag fiskar efter uppmun...

Av Nathalie - 19 oktober 2017 20:03

Vi har precis kommit hem från en semestervecka på La Gomera. Det var tydligt att det handlade om en charterresa till de svenska pensionärernas paradis - Kanarieöarna. Minst hälften av resenärerna var liksom iklädda Hawaiiskjorta och stråhatt redan på...

Av Nathalie - 5 oktober 2017 17:53

Jag vandrar runt i någon sorts bubbla av likgiltighet. Jag är inte mig själv. Det måste få ta tid, säger alla jag känner. Tråkigt nog är jag det norra halvklotets mest otåliga själ. Jag lovar, jag skulle behöva gå i avslappnings-yoga, medicinsk qi go...

Ovido - Quiz & Flashcards