Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Nathalie - 3 mars 2010 22:31

For your information -


I fredags tappade jag bort min sminkväska. Jag är nästan säker på att jag lämnade kvar den på perrongen vid Rådmansgatans tunnelbana. Tusan också. Jag spenderade hela morgonen åt att skramla ihop mina sista besparingar så att jag skulle kunna köpa en ny sminkväska med det viktigaste innehållet. Jag hittade ett stycke kupong med 20 % rabatt (H&M), en bonus på 200 kr (H&M, den får man om man köpt för mer än 7500 kr under ett år, hick!!!!), tre presentkort á 19 kr (H&M), 105 kr (H&M) samt 500 kr (Åhlens). Dessutom lämnade jag tillbaka mina glitter-hot-pants som jag köpte till dansbarren och cashade in 200 kr (H&M). Detta medförde ett näst in till förlustfritt inhandlande av mascara, puder, foundation, ögonbrynspenna, glitter-eyeliner, läppglans och rouge. Katschiiiing katschiiiing!!!! 

Av Nathalie - 3 mars 2010 21:19

Med huvudet fullt av psykologiska termer och sociala försvar väljer jag nu att ta en paus i pluggandet (jag har ansträngt mig till max i hela 10 minuter!) till förmån för andra viktiga uppgifter. Tv 4as fuskbyggarna låter ganska intressant. Och det skulle behövas städas i garderoben. Och sen har jag ju faktiskt inte skurat golvet på länge heller (faktum är att jag aldrig har gjort det). Allting annat än att plugga lockar. Jag kanske ska passa på att göra rent köksfläkten? Good plan. 


Jag vet precis hur jag ställer mig till psykologiska frågor. Jag är en första klassens behaviorist. Jag tror på stimuli och respons. Det är hela hemligheten bakom min framgång. Stimuli: en gelégroda per läst sida i psykologiboken. Respons: jag läser tills gelégrodorna är slut. 




Ovido - Quiz & Flashcards