Alla inlägg den 27 mars 2015

Av Nathalie - 27 mars 2015 15:40

När jag vaknar på morgonen tar jag reflexmässigt upp mobilen och går in på arbetsförmedlingens sida för att se om det finns några trevliga jobba att söka. Jag förväntar mig att hitta något megaspännande. Utbildad idrottslärare sökes för farligt rymduppdrag. Utbildad idrottslärare sökes för exotiskt häng på Bali. Utbildad idrottslärare sökes som stjärnskådespelare till ny långfilm. Men det händer aldrig. Jocke tar telefonen ifrån mig och påminner om att tänka på alla fördelar som mitt jobb innebär. Jag mumlar: sommarlov, jullov, sportlov, påsklov, börja sent på torsdagar, sluta tidigt på fr... men blir avbruten av Jocke som påpekar att alla fördelar jag räknar upp handlar om att inte jobba. Jag förklarar för hundrade gången: JAG LEVER INTE FÖR ATT JOBBA – JAG JOBBAR FÖR ATT LEVA! Han bara skakar på huvudet och serverar mig en skål med flingor. I hemlighet under frukostbordet skriver jag in ”Exotisk resa jobb” i sökfältet. Inga träffar. Skit också.


JIPPI NU ÄR DET HELG! 

Ovido - Quiz & Flashcards