Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Nathalie - 9 augusti 2011 00:50

Jag har två frågor:

Nummer ett: Hur i hela helvete fungerar e-legitimation?

Nummer två: HUR I HELA HELVETE FUNGERAR E-LEGITIMATION!


Jag måste ansöka om studielån. Inget studielån - ingen shopping, ingen bio, inga utekvällar... å javisst, ingen mat, ingen lägenhet, inget liv. Men tydligen krävs e-legitimation för att "skriva under" handlingarna. Har det alltid varit så? Undrar vem jag hookade med för att få det gjort förra året. 


Dagen har bestått av oförlåtligt mycket sovande. Vid 15-tiden gick jag upp för att borsta tänderna, men råkade få en skymt av mig själv i spegeln och kröp därefter ner under täcket igen (senare under kvällen flyttade jag spegeln in i garderoben). När jag fått nog av drömmande tog jag tunnelbanan till Odenplan och gick på en street-klass. Jag var taggad till tusen och instruktören var fantastisk! Vilken energi! Synd att jag inte alls hängde med i stegen. Och arg blev jag när jag insåg att gubben framför lyckades bättre. Det blev lite av en battle mellan oss (från min sida alltså, jag gjorde allt för att överglänsa "the oldie").


Jag glömde att vända på bilden, så nu blir den liggandes (det går inte att vända på den i det här skedet, det skulle man tydligen ha tänkt på tidigare).


 


Kvällen avslutades på bästa sätt. Sofia och jag låg i min säng (jag har väl sagt att jag gillar min säng?) och såg love actually. En topp-klass-film. Och Andrew Lincoln är hallonglass med maräng! Mums!

Ovido - Quiz & Flashcards